Lyžařský výcvikový kurz sekundy

Autor: Ivana VanclováPublikováno: 18. ledna 2022Zobrazeno: 620×Zařazení článku: aktuality

Lyžák.

Vše začalo v neděli 2.1. 2022. Počasí bylo nevlídné, plus 9 stupňů a vše připomínalo spíš odpoledne v předjaří než lednovou neděli. Předpovědi meteorologů nás trochu strašily, ale přesto nám nezbylo než doufat, že se třeba netrefí, že se třeba mýlí… Sraz byl ve 13: 00 před školou. Celá naše třída se tedy sešla ve 13 hodin před školou, kde na nás čekali učitelé. Všichni jsme se museli otestovat, ale naštěstí jsme všichni byli negativní, takže se mohlo odjet. Naložili jsme věci do autobusu, rozloučili se s rodiči a vyrazili směr Čenkovice.

Dorazili jsme na místo. Prvotní dojem ze stavu sněhu nebyl vyloženě „wow“, ale přesto se všichni začali nadšeně hrnout z autobusu, jen aby byli co nejdříve venku. Bleskurychle jsme začali vyndávat ty spousty věcí, které jsme vezli s sebou, a když bylo vše naloženo na dva vozíky, mohlo se vyrazit k chatě. Došli jsme na místo a začala „bitva o pokoje“. Naštěstí jsme je měli předem rozdělené, takže jsme to nějak zvládli. Sice nějaké komplikace nastaly, ale nikdo nemusel spát na parkovišti a tak …, takže vše vlastně dopadlo dobře. Měli jsme čas až do večeře na to, abychom si vybalili a tak nějak se celkově zabydleli. V šest hodin večer byla večeře a byla dobrá!!!

Druhý den ráno jsme si dali snídani a poté jsme s nadšením chtěli vyrazit na kopec, učitelé ale jen potvrdili účinnost katastrofální předpovědi počasí a oznámili nám, že „vlek prý do čtvrtka nepojede“. Tak jsme si alespoň párkrát po svých museli vyjít část sjezdovky před chatou. Tak - skoro na sucho. Nakonec jsme si ale všimli, že na protějším kopci jezdí nějaký menší vlek. Přesunuli jsme se tam a začali konečně lyžovat. Některým z nás to pro začátek moc nešlo, ale myslím, že na konci týdne každý sjel kopec úplně bez problémů.

Lyžovali jsme nakonec skoro každý den, kromě úterý, ale to nám nevadilo, alespoň jsme si mohli odpočinout a nabrat sílu na další den. Měli jsme také přednášku od pana Špačka z horské služby, dozvěděli jsme se něco o historii lyžování a pouštěli si různá vtipná videa o pádech na lyžích apod. Všichni jsme se dobře pobavili. Po večerech jsme také hráli různé hry, při kterých jsme nadělali neskutečný nepořádek, ale byla to fakt zábava.

Co říci závěrem. Sice nám počasí úplně nepřálo, ale přece jenom ve čtvrtek a pátek už bylo hezky „zimně“ a byl i nějaký sníh. V pátek už zbývalo jen si užít naše poslední lyžování, zabalit si a uklidit chatu. Naskládali jsme věci do auta s vozíkem a došli dolů na parkoviště, kde na nás čekal autobus. Všichni nastoupili a jelo se zpátky směr Litomyšl, kde už nás čekali rodiče.

Myslím, že jsme si lyžák všichni užili na 100 procent, nikomu se nic vážného nestalo, takže SUPER, a moc rádi bychom si to ještě někdy zopakovali, minimálně třeba v kvintě a snad už se spoustou sněhu…

Za sekundu napsala Elen Klusáčková

Přejít do samostatné fotogalerie (9 fotografií)

Zřizovatelem školy je Pardubický kraj
Školský portál Pardubického kraje - každý den nové informace ze školství Projekty EU Microsoft Partneři ve vzdělávání Vzdělávací centrum Evropské vzdělávací centrum Jazyková škola Cambridge zkouškové centrum