Aktuality Kontakty Školní rok Školská rada Studentský parlament OPS Fotogalerie Dokumenty Mapa

Výměnný pobyt v holandském LeekuVýměnný pobyt v holandském Leeku

Dne 11. 11. 2005 odjela skupina dvanácti studentů na týdenní výměnný pobyt do Holandska.

První víkend strávili studenti v holandských rodinách, které pro ně připravily individuální program. V pondělí jsme se všichni sešli ve škole v Leeku, kde jsme předvedli prezentaci naší školy i města v angličtině. Shlédli jsme video o Holandsku a zažili jsme i legraci při výuce holandštiny. Odpoledne žáci pracovali ve dvojicích na dotazníku "Get to know one another". Pak jsme všichni vyrazili na kolech na prohlídku Leeku. Město je svým počtem obyvatel srovnatelné s Litomyšlí.

V úterý a ve středu jsme se zúčastnili dvou výletů. Jeden z nich byl na ostrov Schiermonnikoog, kam jsme se dostali trajektem a ostrov jsme projeli na kolech. Druhý výlet směřoval přímo do hlavního města Holandska - Amsterdamu. Spolu s námi cestovali nejen holandští studenti, ale i studenti z Dánska. Viděli jsme "Nemo muzeum" a na přání našich studentů jsme navštívili i Rijkmuseum, kde jsme obdivovali originální plátna Rembrandta. Podnikli jsme i výlet lodí po grachtech.

Čtvrteční dopoledne jsme pracovali ve škole u počítačů, protože skupiny českých a holandských studentů zpracovávaly projekty o týdnu stráveném v Nizozemí. Pro studenty byla obrovským zážitkem možnost zahrát si ve škole na rytmické bubínky . Odpoledne jsme měli připravený program v Groningenu - hlavním městě této severní provincie. Pro naše studenty byla připravena trasa prohlídky na plánku města, při jejímž procházení byly plněny různé úkoly. Večer jsme se zúčastnili slavnostní večeře v Balkhoeve, což je nově rekonstruovaná budova, která slouží škole pro různé akce. Studenti si společně zahráli různé hry a pak už jsme se rozešli balit zavazadla na cestu domů.

Celý pátek jsme strávili na cestě. Do republiky jsme se vrátili v sobotu ráno.

Tento pobyt byl zdařilou akcí, protože byla navázána nová přátelství, studenti se zdokonalili v angličtině, uvědomili si i důležitost výuky tohoto jazyka na naší škole. Dozvěděli se spoustu nového o způsobu života v holandské rodině i škole.

Všichni se těšíme na jaro, kdy k nám do školy přijede skupina z Holandska, o kterou se postaráme se stejnou péčí.