Aktuality Kontakty Školní rok Školská rada Studentský parlament OPS Fotogalerie Dokumenty Mapa

Výměnný pobyt Holanďanů v LitomyšliVýměnný pobyt Holanďanů v Litomyšli

Holandská výměna

V sobotu 1. 4. 2006 dorazila do naší školy v rámci mezinárodní studentské výměny skupina deseti holandských studentů a dvou učitelů. Přijeli z naší partnerské školy RSG de Borgen v Leeku. Strávili u nás týden, během kterého jsme se pro ně snažili připravit zajímavý a rozmanitý program. Studenti byli ubytováni v českých hostitelských rodinách. Celý týden tak byl vynikající příležitostí procvičit si angličtinu.

V pondělí byli přivítáni panem ředitelem v naší škole, obdivovali pohled na Litomyšl i okolí z věže gymnázia, zhlédli video v angličtině o České republice. Nezapomněli jsme pro ně připravit i hodinu českého jazyka. Odpoledne jsme je vzali na Kozlov na rozhlednu, odkud jsme došli pěšky do Strakova a pak už pokračovali autobusem do Litomyšle. Během našeho pobytu v Holandsku jsme strávili den v Amsterdamu, a tak jsme i my nabídli program v našem hlavním městě. I když pro ně byl tento den náročný, všem se moc líbil. Středu prožili v našem městě, které má turistům co nabídnout. Naši studenti si pro ně připravili hru "Jak se neztratit v Litomyšli". Odpoledne už pak bylo věnováno nákupům. Ve čtvrtek jsme podnikli výlet na Macochu a do Kateřinské jeskyně. Po společné večeři jsme si ještě zahráli bowling a v pátek ráno už nastalo loučení.

Myslíme, že pobyt byl přínosný pro studenty obou zemí. Uvědomili si užitečnost i nutnost výuky angličtiny, upevnili svá přátelství a získali i spoustu nových poznatků o jiné zemi a způsobu života v ní. Studenti se ujišťovali, že se v budoucnu určitě navštíví. Výměna proběhla určitě k oboustranné spokojenosti, a tak se studenti dalších ročníků mohou těšit na budoucí výměnné pobyty.

Vyučující anglického jazyka

<<   zpět  -  Mezinárodní aktivity

fotogalerie   >>

Návštěva holandských studentů na Gymnáziu Aloise Jiráska v Litomyšli ve dnech 1. - 7. 4. 2006

Konečně jsme se dočkali. Skupina deseti Holanďanů, se kterými jsme strávili nezapomenutelný listopadový týden v Nizozemí, přijela za námi do Česka. Snažili jsme se, abychom jim připravili pestrý program, tak jako oni nám.

Sobotní večer a celou neděli prožili naši přátelé s námi v našich rodinách, proto jejich náplň byla velmi individuální - někdo jel se svým holandským hostem na výlet či lyžovat a někdo se s ním procházel po Litomyšli. Možností bylo hodně, ale nejvíce jsme se snažili vyměnit si všechny svoje zážitky za dobu, co jsme se neviděli.

V pondělí, první společný den, jsme se sešli ve škole a pustili si filmové záznamy z naší návštěvy v Holandsku. Velmi dobře jsme se při tom bavili, vzpomínali na společně prožité chvíle a už jsme se těšili na nadcházející týden. Potom jsme Holanďanům oplatili jejich lekci holandštiny a pro změnu jsme je my učili česky. Bohužel nám nepřálo počasí, a proto se nemohl uskutečnit náš pečlivě naplánovaný výlet na kolech po okolí Litomyšle. Ale i náhradní program stál za to, a tak jsme se mohli pochlubit litomyšlskou krajinou při pohledu z rozhledny na Kozlově.

V úterý jsme se vydali do Prahy, aby naši hosté poznali také naše hlavní město. Prošli jsme Pražský hrad, Malostranské náměstí, Karlův most, Staroměstské náměstí i Židovské město. Chvilku jsme také nakupovali a užívali si velkoměsto.

Středeční program probíhal v Litomyšli. Den jsme zahájili prohlídkou zámku a potom jsme se všichni, my i Holanďané, dobře bavili při orientační hře, kterou jsme pro ně připravili.

Poslední výlet byl ve čtvrtek, kdy jsme jeli do Moravského krasu. Ukázali jsme jim naši nejhlubší propast - Macochu a také jednu z mnoha jeskyň, které se v této oblasti nachází - Kateřinskou jeskyni. Stejně jako v Holandsku i my jsme uspořádali poslední společnou večeři a potom zašli ještě na bowling.

V pátek jsme se loučili snad víc než v Holandsku, tentokrát už jsme neměli jistotu, že se někdy ještě uvidíme, ale jisté plány do budoucna by tu snad byly.

Litomyšl se Holanďanům moc líbila, zaujala je svou pestrostí. Ale i nás Holandsko v loňském roce nadchlo. Ale tenhle článek však nemůže vystihnout všechny naše osobní příběhy a zážitky z výměnného pobytu, nemůže převyprávět všechny přátelské rozhovory, během nichž jsme procvičovali naši angličtinu a navazovali kamarádství. Ale může vyprávět o tom, jakou máme představu o životě v EU.

Chtěla bych za všechny zúčastněné studenty poděkovat vedení školy a našim vyučujícím jazyků, že se do takového projektu pustili a umožnili nám zažít těchto skvělých čtrnáct dní.

Za studenty sexty a kvinty