Adaptační kurz

Autor: Aneta StuchláPublikováno: 15. října 2018Zobrazeno: 510×Zařazení článku: aktuality

Od středy 5. 9. do pátku 7. 9. jsme se my, noví žáci gymnázia, zúčastnili adaptačního kurzu v Borové u Poličky. Do kempu jsme každá třída vyrazila vlastním autobusem, s vlastním třídním a vlastním výchovným poradcem. Dorazili jsme kolem 10. hodiny, ubytovali se a na obědě otestovali místní kuchyni. Odpoledne jsme se pohodovou procházkou vydali na nedaleký Lucký vrch a přitom se postupně začali seznamovat.

Jelikož nám počasí opravdu přálo, po vycházce jsme se skoro všichni rozhodli zůstat venku, primáni řádili v bazénu, my prváci jsme si šli zahrát volejbal. Po večeři nás čekaly seznamovací aktivity, kde jsme například museli vyřešit zadané úkoly a při jejich plnění se vyfotit, což nás docela bavilo a začalo náležitě tmelit.

Když nám povětrnostní podmínky nedovolily pokračovat v dalších hrách (protože byla prostě tma jak v ranci), sedli jsme si k ohništi a zpívali písničky s doprovodem kytary (díky, kluci!). Pak už jen večerka a první chladná noc v Borové.

Druhý den dopoledne jsme měli přednášku o první pomoci s paní Tmějovou ze zdravotnické školy, součástí přednášky bylo si zkusit oživování na figurínách. Během dopoledne také přijely paní učitelky Kunderová a Jaklová, které nám vyprávěly o projektu GLOBE, konkrétně o hydrologii a meteorologii. Primáni absolvovali stejné přednášky, jen v opačném pořadí.

Odpoledne jsme si šli vyzkoušet lanový park, který pro nás připravil pan Janda. Bylo tam mnoho lanových překážek různé obtížnosti, takže si každý mohl vyzkoušet, co chtěl. Pracovali jsme ve skupinách a s pomocí nových spolužáků všechno zvládli. Všichni jsme ale absolvovali dvě lanové aktivity, a to pavučinu a lano, po kterém musela přejít celá třída, což se nám díky skvělým nápadům a (nestyďme se to přiznat) i jisté šikovnosti naší třídy, podařilo, a to dokonce ve velmi dobrém čase.

Sportovní nadšení z nás nevyprchalo, naopak. Volejbal nás bavil, takže jsme si šli zahrát navečer znovu. Po večeři jsme hráli ping pong a pak jsme šli k ohni opékat buřty. Zpívali a hráli jsme tak mocně, že nám na kytaře nakonec praskla struna, takže jsme si pak už jen povídali.

Ráno už jsme museli balit a uklízet, většina třídy si šla ještě na chvilku zahrát ping pong a pak už jsme nasedli do autobusů a jeli zpátky do Litomyšle. Moc jsme si to všichni užili, seznámili se a snad ukázali třídní paní učitelce Stuchlé, že budeme dobrá třída.

Justýna Brýdlová, 1.A

Ve středu 5. září jsme my – primáni a studenti 1. ročníku vyrazili na adaptační kurz do Borové u Poličky. Po příjezdu do kempu jsme se ubytovali a poté šli na oběd.

Po obědě následoval výšlap na Lucký vrch. Když jsme se vrátili do kempu, mohli jsme se jít koupat do bazénu. Myslím, že to většině přišlo vhod, protože nás dost bolely nohy. Po večeři jsme šli hrát různé seznamovací hry.

Druhého dne jsme vstávali poměrně brzy, abychom stihli hodně nabitý program. Po snídani jsme absolvovali kurz první pomoci, který pro nás připravily odborné učitelky ze Střední zdravotnické školy ve Svitavách. Následovala přednáška paní profesorky Jaklové o hydrologii – tato přednáška byla skvělá. Dalším bodem programu bylo seznámení se s projektem Globe a také s paní profesorkou Kunderovou, která se věnuje meteorologii. Myslím, že se většina z nás tohoto projektu zapojí.

V odpoledních hodinách jsme se přesunuli do lesa na lanové aktivity. Ty pro nás připravil pan Janda ze Střediska volného času. Později někteří využili i možnosti jít na minigolf, do bazénu nebo na trampolínu. Večer jsme příjemně strávili u táboráku.

V pátek ráno jsme si sbalili věci a kolem desáté hodiny jsme odjeli z Borové zpět do Litomyšle. Myslím si, že adapťák splnil svůj účel.

Terka Hušková, 1.P

Přejít do samostatné fotogalerie (97 fotografií)

Zřizovatelem školy je Pardubický kraj
Školský portál Pardubického kraje - každý den nové informace ze školství Projekty EU Microsoft Partneři ve vzdělávání Vzdělávací centrum Evropské vzdělávací centrum Jazyková škola Cambridge zkouškové centrum