Předmětová komise estetické výchovy

Základní informace

Estetická výchova na našem gymnáziu se realizuje ve dvou předmětech – v hudební výchově a výtvarné výchově. Oba předměty vychází ze ŠVP, výuka tudíž probíhá na nižším gymnáziu ve všech ročnících a je určena pro všechny žáky, na vyšším gymnáziu se estetická výchova vyučuje v 1. a 2. ročníku, kdy si žáci volí mezi Hv a Vv, a je dotována 2 hodinami týdně. V dalších ročnících (3. i 4. ročníku) mohou žáci prohlubovat svoje znalosti ve volitelných předmětech  - seminář Vv a seminář Hv. Oba předměty si mohou také zvolit v rámci profilové části maturitní zkoušky jako maturitní předmět, který se skládá ze dvou částí – praktické a teoretické.

Cílem výuky je nejen získat určité množství teoretických znalostí, ale především rozvíjet praktické dovednosti hudební i výtvarné, prohlubovat tvořivost a smysl pro estetické vnímání. Podstatou estetické výchovy je vytvořit u žáků vztah k umění, k tvůrčí činnosti svojí i ostatních, naučit žáky přijímat různorodost uměleckého světa a vnímat umění jako nezbytnou součást lidského života.

Hudební výchova – další aktivity

Výtvarná výchova

Výuka výtvarné výchovy probíhá v nově zrekonstruované třídě. K výtvarným činnostem využíváme různé materiály, techniky a pomůcky. Zaměřujeme se na kresbu, malbu, grafiku, fotografii a tvorbu animovaných filmů.

Výtvarná výchova - další aktivity

Poslední ročník výtvarné výchovy (6.P, 2.A) je koncipován převážně teoreticky. V jeho rámci se studenti věnují stručně problematice teorie výtvarných umění, moderním uměleckým proudům a poznání významných výtvarně uměleckých památek Litomyšle. Každoročně se rovněž uskuteční projekt, jehož výstupem je poslední, tedy do jisté míry „mistrovské“ výtvarné dílo každého z absolventů výuky výtvarné výchovy. Tyto práce jsou vždy vystaveny v aule školy a posléze v zámeckém infocentru.

Poslední články

2. virtuální výstava výtvarných prací žáků gymnázia

2. virtuální výstava výtvarných prací žáků gymnázia

Už druhé pololetí bojují žáci s nedostatkem výtvarných potřeb. Jejich tvořivost však nezná mezí, a tak vám můžeme s radostí představit i další část naší online výuky.

Umění, moje bydliště a já

Umění, moje bydliště a já

Tento možná trošku patetický titul označuje další z projektů, na kterém pracovali druháci v rámci výtvarné výchovy. Ve snaze zabývat se uměním a zároveň nesledovat jen obrazovku, dostali za úkol vybrat nějaké umělecké dílo ve svém bydlišti a zpracovat jej do podoby malé prezentace.

Mé futuristické JÁ

Mé futuristické JÁ

Po expresionistickém výkladu jsme se studenty výtvarné výchovy absolvovali seznámení s dalším modernistickým proudem, futurismem. Ten oslavoval rychlost, techniku a sílu (adorace síly dovedla některé představitele až k oslavě fašismu) a uplatnil se zejména v Itálii a sovětském Rusku ve 2. a 3. dekádě 20. století.

Další články

  • Mé expresionistické JÁ (Ludmila Marešová Kesselgruberová, Ph.D., 18. dubna 2021)
  • Virtuální výstava výtvarných prací žáků gymnázia (Klára Kučerová, 31. ledna 2021)
  • Pozvánka na koncert Janáčkova kvarteta (Ivana Pulgretová, 15. ledna 2020)
  • Adventní radovánky 2019 (Ivana Pulgretová, 3. ledna 2020)
  • Pozvánka na Adventní radovánky (Ivana Pulgretová, 4. prosince 2019)
  • Ohlédnutí za jednou vernisáží (Ludmila Marešová Kesselgruberová, Ph.D., 15. listopadu 2019)
  • Výtvarně historická exkurze do Prahy (Lenka Veselíková, 1. listopadu 2019)
  •  
     
     
    Zřizovatelem školy je Pardubický kraj
    Školský portál Pardubického kraje - každý den nové informace ze školství Projekty EU Microsoft Partneři ve vzdělávání Vzdělávací centrum Evropské vzdělávací centrum Jazyková škola Cambridge zkouškové centrum